wtorek, 17 marca 2015

Samochód przyszłości bez potrzeby tankowania?


Czy tak będzie wyglądał samochód przyszłości?


Właśnie przeczytałem o tym, że firma o ciekawej nazwie: Laser Power Systems, pracuje nad źródłem zasilania przy pomocy toru. Nazwa ta, być może, tak jak mnie, kojarzy Wam się z postacią znaną z komiksu lub filmu. Tor to pierwiastek promieniotwórczy występujący ponoć na ziemi kilka razy częściej niż uran (ciekawe zatem dlaczego mało kto o nim słyszał).
Pojazd taki czerpałby energię w podobny sposób jak z typowego reaktora nuklearnego, z tą różnicą, że w niektórych ich typach, tor ulega rozkładowi niemal całkowicie, zaś jego promieniowanie pochłania nawet cienka folia aluminiowa. Brzmi doskonale!
Nie wiem jak Wy, ale ja rozmarzyłem się wizją braku konieczności odwiedzania stacji benzynowych,
wizją auta, które jest gotowe do jazdy zawsze - i to tak daleko, jak chcemy!
Czy tak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji. Być może. Na pewno nie jest to przyszłość bliska, być może dopiero nasi wnukowie będą mieli szansę korzystać z takiego napędu!


Żródło: http://www.thinkinghumanity.com/2014/03/this-car-runs-for-100-years-without-refuelling-the-thorium-car.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz